دومین پیش نشست همایش سالانه "هوش مصنوعی و علوم انسانی- اسلامی"

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۲ اخبار پژوهشی و فناوری کتابخانه
تعداد بازدید:۱۸۶
دومین پیش نشست همایش سالانه "هوش مصنوعی و علوم انسانی- اسلامی"

دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ دومین پیش نشستِ همایش هوش مصنوعی و علوم انسانی_اسلامی با ارائه‌ی مدیر گروه‌های محترم هر رشته و حضور جمعی از مسئولین و دانشجویان در اتاق کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای نشست سرکار خانم دکتر رضایی مدیر گروه محترم رشته‌ی فلسفه مطالب خود را با موضوع فلسفه و هوش مصنوعی به حاضرین ارائه کردند. ایشان نخست تعاریف مختلفی از هوش مصنوعی بیان کرده و سپس به رهیافت‌های هوش مصنوعی و انطباق آن‌ها با تعاریف گفته شده اشاره کردند و در آخر به بررسی امکان تحقق هوش مصنوعی در مکاتب غربی و فلسفی_اسلامی پرداختند.

سپس سرکار خانم دکتر اسلامی مدیر گروه محترم رشته‌ی فقه و حقوق به ارائه‌ی مطالب خود با موضوع فقه و هوش مصنوعی پرداختند. خانم دکتر اسلامی با اشاره به شاخه‌های فقه مضاف و ورود فقها به مسائل روز جامعه مانند [فقه رسانه] پویایی فقه را به روشنی نشان دادند. در ادامه به بیان موضوعاتی که در فقه و حقوق با گسترش هوش مصنوعی رخ خواهد داد پرداخته، کاربردهای قواعد فقهی و حقوقی را در مصداق‌هایی از کاربردهای عمومی هوش مصنوعی نشان دادند.

در آخر سرکار خانم جواد نژاد مدیر گروه محترم رشته‌ی روانشناسی، موضوع روانشناسی و هوش مصنوعی را در چهار محور ارائه دادند. ایشان در ارائه‌ی خود به هوش مصنوعی و آینده‌ی روانشناسی، کلان داده‌ها در علوم شناختی، هوش مصنوعی و سلامت روان جامعه و یادگیری ماشین و یادگیری انسان پرداخته و هرکدام را برای حاضرین توضیح دادند. ایشان به کلیپ‌ها و مستندهایی هم اشاره کردند که می‌توانید به همراه پاورپوینت‌های پیش نشست در ادامه‌ی این گزارش مشاهده کنید.

کلید واژه ها: همایش هوش مصنوعی و علوم انسانی-اسلامی هوش مصنوعی و علوم انسانی اسلامی رشته فقه و حقوق اسلامی رشته روانشناسی رشته فلسفه دانشگاه شهید مطهری خواهران مشهد