همایش سالانه «حجاب و حدود ارتباط با نامحرم در جامعه امروز»

۲۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۶ اخبار پژوهشی و فناوری کتابخانه
تعداد بازدید:۲۳۰
همایش سالانه «حجاب و حدود ارتباط با نامحرم در جامعه امروز»

همایش سالانه حجاب، واحد پژوهش دانشگاه شهید مطهریبا فضل و عنایت خداوند متعال، همایش «حجاب و حدود ارتباط با نامحرم در جامعه امروز» در تاریخ 1394/9/22در دانشگاه شهید مطهری مشهد برگزار گردید.

در این همایش از آقای دکتر بانکی پور، استادیار گروه فلسفه و کلام دانشگاه اصفهان که کتاب­ها و مقالات متعددی در ارتباط با موضوع همایش تألیف نموده ­اند و یکی از آثار ایشان (کتاب دختران آفتاب) از تقریظ مقام معظم رهبری برخوردار است، جهت سخنرانی دعوت به عمل آمد. علاوه بر استاد سخنران، شرایط حضور نگارندگان مقاله از سایر واحدها نیز فراهم گردید.

در روز برگزاری همایش، سه مقاله از مقالات برگزیده توسط نویسندگان، ارائه شد. پس از استراحتی کوتاه و پذیرایی از میهمانان، سخنرانی آقای دکتر بانکی پور ایراد گردید. ایشان در ابتدا مسائل مورد نیاز درباره چگونگی تبلیغ و ترویج حجاب را مطرح نمودند و سپس با بیانی زیبا و بسیار مفید نظریات مطرح درباره حدود ارتباط با نامحرم را توضیح دادند و دو نظریه مکمل «رجحان» و «معروف» را با استدلالهایی از آیات قران، مطابق موازین شرعی دانسته، سایر موارد را مردود برشمردند.

در انتها، بخشی به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد در این فرصت برخی دغدغه ­های دانشجویان در قالب پرسش مطرح شد که با پاسخهای منطقی و مستدل سخنران برطرف گردید. در انتها کتابچه­ ای با عنوان «کنکاشی در انگیزه های حجاب» نوشته عزیز الله حیدری و سی­دی سخنرانی آقای بانکی پور با عنوان «نقش زن در خانواده» به تمامی میهمانان تقدیم شد.

 

کلید واژه ها: همایش سالانه همایش علمی حجاب دانشگاه شهید مطهری خواهران مشهد واحد پژوهش همایش حجاب و حدود ارتباط با نامحرم در جامعه امروز