همایش سالانه "فلسفه مجازات‏های اسلامی"

۲۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۱:۴۹ اخبار پژوهشی و فناوری کتابخانه
تعداد بازدید:۱۷۰
برگزاری همایش سالانه "فلسفه مجازات‏های اسلامی" به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

همایش علمی فلسفه مجازاتهای اسلامی، واحد پژوهش دانشگاه شهید مطهری

با فضل و عنایت خداوند متعال، «همایش فلسفه مجازات‏های اسلامی» در تاریخ مقرر (1391/9/28) در دانشگاه شهید مطهری واحد خواهران مشهد برگزار گردید.

بر اساس نظرسنجی از دانشجویان و شور در جلسة آموزشی پژوهشی دانشگاه شهید مطهری، موضوع همایش، «فلسفة مجازات‏های اسلامی» انتخاب و پس از رایزنی‏های متعدد، آقای دکتر ناصری مقدم، دانشیار گروه فقه دانشکدة الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان استاد سخنران برگزیده شد.

در اوایل مهرماه، فراخوان مقاله با بیان موضوع و محورهای آن، در محدودۀ دانشگاه شهید مطهری واحد مشهد، منتشر گردید. از میان دانشجویان این مرکز، هفده نفر به صورت انفرادی و گروهی به نگارش مقاله اقدام نمودند. روند نگارش مقالات با نظارت این جانب و مشاوره‌های لازم، پایان پذیرفت. در مجموع «نه» مقاله به این همایش ارائه گردید که با توجه به سطح علمی دانشجویان کارشناسی، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت. پس از ارائة مقالات به صورت شفاهی و تنظیم پاور پوینت، ارزیابی نهایی صورت پذیرفت. از این میان سه مقاله، واجد بیشترین امتیاز دانسته شده، برای ارائه در همایش انتخاب گردید.

همایش با ارائه مقالات دانشجویان آغاز و با سخنرانی استاد مدعو پی‌گیری شد. در انتها نیز با برگزاری جلسۀ پرسش و پاسخ و اهدای جوایز به مقالات برتر، از رتبۀ اول تا سوم تقدیر به عمل آمد. به منظور تشویق بیشتر دانشجویان به نگارش مقاله، به سایر نویسندگان مقالات نیز جوایز مختصری اهدا گردید. (سی‏دی «کتابخانه اصول فقه» برای دانشجویان فقه و «دانشنامه علوی» و «آثار علامه طباطبایی» برای دانشجویان فلسفه).

از دیگر اقدامات انجام شده در این واحد دانشگاهی، در طول هفتة پژوهش، برپایی نمایشگاهی از کتاب‏های تازه ‏خریداری‏ شده برای کتابخانه بود که با استقبال اساتید و دانشجویان مواجه شد. به منظور ترویج فعالیت‌های پژوهشی از اساتید این مرکز درخواست گردید، یک نسخه از مقالات منتشر شده خود در مجلات معتبر علمی را تا تاریخ 1391/9/25جهت عرضه در این نمایشگاه و معرفی به دانشجویان در اختیار قرار دهند. این درخواست با استقبال خوبی مواجه و بحمدالله نمایشگاه از این نظر نیز پربار و مفید واقع شد.

کلید واژه ها: فلسفه مجازات های اسلامی هفته پژوهش و فناوری واحد کتابخانه همایش علمی دانشگاه شهید مطهری خواهران مشهد همایش سالانه