جلسه اول کارگاه «مهرطلبی»
سهشنبه، ۱۱ آذرماه، جلسه اول کارگاه «مهرطلبی» برگزار شد. در این جلسه تعدادی از دانشجویانی که ثبتنام کرده بودند حضور یافتند. از میان همه ورودیها، دانشجویان ورودی ۱۴۰۳ بیشترین و پرشورترین حضور را داشتند. همچنین دانشجویانی از ورودیهای ۱۴۰۴ و ۱۴۰۲ نیز شرکت کرده بودند که از آنها صمیمانه قدردانی میکنیم.
در ابتدای جلسه، استاد موسوی برای ایجاد نظم و تسهیل تعاملات گروهی، از دانشجویان خواستند بر روی برگههای سفید، نام خود را بهصورت خوانا نوشته و در مقابلشان قرار دهند. این اقدام با هدف تسهیل برقراری ارتباط، صدا زدن دقیق یکدیگر و افزایش صمیمیت و شناخت اعضای گروه انجام شد و به بهبود روند کارگاه کمک قابلتوجهی کرد.
در آغاز، استاد موسوی با مشارکت دانشجویان جلسه را شروع کردند و این همراهی تا پایان ادامه داشت. روند کارگاه در قالب گروهدرمانی پیش رفت و موضوعاتی مانند مهرطلبی، اعتماد، عزتنفس، ارتباط با همسر، والدین، دوستان و همکاران، و در نهایت مباحثی درباره ظرفیت وجودی و رشد فردی مطرح شد.
در بخشی از جلسه، استاد موسوی به “مثلث شناختی مهرطلبی" اشاره کردند؛ مدلی که بر ارتباط تنگاتنگ افکار، احساسات و رفتارهای عادتگونه در افراد مهرطلب تأکید میکند. طبق این مدل، افکار خودکاری مانند ترس از ناراضی کردن دیگران، موجب احساساتی مثل اضطراب و احساس گناه شده و در نهایت به رفتارهایی همچون نهگفتنِ دشوار یا فداکاری افراطی منجر میشود. شناخت این چرخه به دانشجویان کمک کرد تا ریشههای الگوی مهرطلبانه خود را بهتر درک کنند و یاد بگیرند چگونه در این چرخه مداخله کنند.
در بخش بعد، استاد با اجرای دو تست روانشناسی با عنوان «ده فرمان راضی کردن دیگران» و «هفت باید مرگبار»، میزان مهرطلبی دانشجویان را سنجیدند.
در پایان، به دلیل فضای صمیمی، مشارکت بالا و اهمیت موضوع، اکثر دانشجویان رضایت زیادی از جلسه اول کارگاه ابراز کردند.
