نشست علمی "تراجنسیتی"

تعداد بازدید:۴۵
برگزاری نشست علمی تراجنسیتی به همت انجمن علمی روانشناسی دانشگاه شهید مطهری واحد خواهران مشهد

این نشست علمی که به همت انجمن علمی روانشناسی دانشگاه شهید مطهری واحد خواهران مشهد در روز چهارشنبه 16خرداد ماه برگزار گردید؛ میزبان جمعی از دانشجویان واساتید رشته های مختلف بود.

سمینار مذکور با ارائه سرکار خانم مریم سادات موسوی (استاد گروه روانشناسی ) درباره بحث تراجنسیتی (Transgender)، یا افرادی که هویت جنسیتی خود را متفاوت از جنسیت زیستی خود می‌بینند، و ارتباط این موضوع با علم روانشناسی و اسلام برگزار شد. در این سمینار، تحلیل‌ها و بحث‌های فراوانی در مورد این موضوع ارائه شد که در زمینه‌های مختلف از جمله علم روانشناسی، فقه و حقوق، اخلاق و جامعه‌شناسی بود.

در زمینه اسلام، خانم دکتر ابراهیمی از گروه فقه و حقوق اسلامی دانشگاه به بیان نظرات و آراء مختلف فقیهان دینی و اهل علم درباره تراجنسیتی پرداختند. و چالش‌ها و تضادها در تطابق این مسائل با آموزه‌ها و اصول اسلامی بررسی شد.

سمینار با شرکت فعال و پرسش‌های افراد حاضر پایان یافت و اهمیت فهم بهتر این موضوع و تبادل دیدگاه‌های متنوع مورد تأکید قرار گرفت و این مسأله کماکان رای بسیاری از افراد به عنوان یک مسأله جامعه شناسی و فرهنگی مورد توجه قرار دارد.

کلید واژه ها: نشست علمی انجمن علمی دانشجویی انجمن علمی روانشناسی دانشگاه شهید مطهری خواهران مشهد