رویداد من و ما (هویت شغلی)

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۳ اخبار مرکز نوآوری سعا
تعداد بازدید:۱۷۴
رویداد من و ما (هویت شغلی) با همکاری مرکز نوآوری سعا و مجموعه نوآوری کایاک

به نام خداوند خلاق

 

مرحله اول رویداد من و ما (هویت شغلی)، پنجشنبه ۱۴۰۲/۲/۷

در صبح روز پنجشنبه حوالی ساعت ۸ دانشجویان دغدغه‌مند وارد دانشگاه مطهری شدند و با تابلو خندانی بر روی راه پله مواجهه شدند «به طرف رویداد من و ما»

این رویداد در روز اول متشکل از ۴ مرحله اصلی بود .

که ۳مرحله اول در کتابخانه برگزار شد .

مرحله اول : من ساخت 

یکی از جالب ترین مراحلی که شرکت‌کنندگان سپری کردند.

به این صورت که برای لحظاتی باید خودشان را در جایگاه خالق هستی میگذاشتند و مخلوق ایده‌آل  خودشان را خلق میکردند.

مولفه هایی برای تعیین من ساخت :

سن و جنس : باید مطابق با خود فرد می بود.

مکان سکونت ، دین و مذهب ، میزان عقاید، میزان و مدرک تحصیلی، شغل، فعالیت اجتماعی و سیاسی ، متاهل یا مجرد بودن، میزان جمعیت خانواده، شغل پدر و مادر، ویژگی های خوب و بد

­

مرحله دوم: من  mbti

در این مرحله دانشجویان آزمون روانشناختیmbti  را که شامل ۶۰ تست متنوع بود پاسخ دادند‌. و در انتهای آن با توجه به پاسخ تست، خودشان را در ۴ وجه شخصیتی بهتر شناختند.

*برونگرایی یا درونگرایی، ادراکی یا قضاوتی، حسی یا شهودی، منطقی یا احساسی *

این مرحله با وجود اینکه زمان نسبتا زیادی را در برگرفت اما پس از آن شرکت کنندگان به شوق آمده بودند و یکی یکی جواب mbti دیگر دوستانشان را جویا میشدند. 

 

مرحله سوم : من تیم

در این مرحله یکی از مربیان کایاک شروع به توضیح تفاوت تیم و گروه و انواع تیپ های شخصیتی که در تیم وجود دارد کردند و همه تیپ ها را به صورت کامل با بیان نقاط ضعف و قوت وجایگاه اصلیشان در تیم تعریف کردند. و پس از آن از شرکت کنندگان خواسته شد که با توجه به شناختشان از خود جایگاهشان را در تیم بنویسند. همچنین باید جایگاه تیمی من ساختشان را هم مینوشتند.

دراین مرحله هم برخی دانشجویان به صورت فردی من تیم خودشان را نوشتند و برخی دیگر به سراغ  دوستانشان رفتند تا از آنها پرس و جو کنند که چه شخصیتی در کارهای تیمی دارند.

تیپ های تیمی:

تفکر thinking = ایده پرداز، ارزیاب، متخصص

 انسان people = هماهنگ کننده، جستجوگر منابع، دیپلمات

عمل act = موتور محرک، اجرا کارها، تمام‌کننده

بعد از اتمام مرحله شرکت‌کنندگان برای اقامه نماز و صرف ناهار وارد نمازخانه شدند و لحظاتی را تجدید قوا کردند و مجددا مرحله بعدی شروع شد ...

 

مرحله چهارم : من کار

در این مرحله خانم جاویدی (مدیر مجوعه نوآوری کایاک) شروع به صحبت درباره روند شرایط و مراحل قبل از شروع به کار، بازاریابی، تست بازار، مزیت های رقابتی، رقیبان کاری، کسب سرمایه اولیه کردند. و از افراد خواسته شد فردی طبق این تعریفها ابتدا ۲۰ مورد از علاقه ها، استعداد ها و شان مورد نظرشان به علاوه نیاز های شغلی در دهه های دیگر را بنویسند. سپس همه شرکت‌کنندگان به ۳ گروه تقسیم شدند و مربیان کایاک تعاریف تکمیلی بابت بازاریابی بیان کردند و به سوالات افراد گروه پاسخ دادند.

و به عنوان خاتمه کار روز اول در حول و حوش ساعت ۶ که برخی بچه ها از اینکه مطالب جدید یاد گرفته بودند به وجد آمده بودند و میخواستند آنرا عملی کنند، برخی دیگر از فعالیتی که از صبح داشتند مقداری خسته شده بودند. ملزم شدند که به عنوان نتیجه کارشان طبق توانایی و استعداد و علایقی که دارند کاری با نوآوری بیان کنند و آن کار را در جهات مختلف (مزیت رقابتی، محصول اولیه، مشتری، تحقیقات بازار، تاثیر فردی و اجتماعی) بررسی کنند و بنویسند.

 

مرحله دوم رویداد من و ما (هویت شغلی)، دوشنبه ۱۴۰۲/۲/11

مرحله دوم با گروه بندی افراد در تیم های ۴ نفره شروع شد. رهبر هر تیم مشخص و قرار بر این شد که تیم بر روی ایده او کار کنند.

رهبر ایده خود را برای اعضا شرح داد. سپس اعضای تیم برای ایده مزیت رقابتی پیدا کردند و دو رقیب اصلی خود را شناسایی کردند.

توضیحاتی مبنی بر اینکه با رشد تکنولوژی بسیاری از شغل ها از بین می روند تنها شغل هایی که حاوی نو آوری و ابداع هستند باقی می‌مانند مطرح شد و سپس اعضای تیم مزیت رقابتی تکنولوژیکال برای ۲۰ سال آینده ایده خود را بررسی کرده و نوشتند.

خانم ها اکبرزاده و رحمانی نیا

 

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: هویت شغلی رویداد من ما مرکز نوآوری سعا دانشگاه شهید مطهری خواهران مشهد تیم سازی ایده پردازی گروه نوآوری کایاک