فعالیت خدمات رسانی به مردم زلزله زده توسط گروه جهادی مدرسه عالی شهید مطهری

فعالیت خدمات رسانی به مردم زلزله زده توسط گروه جهادی مدرسه عالی شهید مطهری

تعداد بازدید:۲۸۵
فعالیت خدمات رسانی به مردم زلزله زده توسط گروه جهادی مدرسه عالی شهید مطهری از تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰ لغایت ۶ آذر ماه ۱۴۰۰ با حمایت و پشتیبانی حضرت آیت الله امامی کاشانی حفظه الله صورت گرفت. فعالیت های انجام شده در منطقه فین استان هرمزگان: ۱. سرکشی از روستاهای «رضوان»، «ذرتو»، «گیشان»، «مزار»، «لاور»، «تیخونی»، «حسین آباد»، «مارم»، «کوران» و ... ۲. انجام فعالیت امدادرسانی، آواربرداری و کمک در تخلیه منازل روستای «ذرتو» و احداث چادرهای هلال احمر در موقعیت مناسب. ۳. برگزاری فعالیت های فرهنگی در مرکز شهر «فین» و در روستاهای «حسین آباد»، «مارم»، «کوران» و «تیخونی» • فعالیت های فرهنگی: آموزش احکام، مشاوره، بازی و سرگرمی با کودکان، برگزاری مسابقات، اهداء جوایز، ایستگاه صلواتی و ...

بسم الله الرحمن الرحیم

فعالیت خدمات رسانی به مردم زلزله زده توسط گروه جهادی مدرسه عالی شهید مطهری از تاریخ 26 آبان 1400 لغایت 6 آذر ماه 1400 با حمایت و پشتیبانی حضرت آیت الله امامی کاشانی حفظه الله صورت گرفت.

فعالیت های انجام شده در منطقه فین استان هرمزگان:

  1. سرکشی از روستاهای «رضوان»، «ذرتو»، «گیشان»، «مزار»، «لاور»، «تیخونی»، «حسین آباد»، «مارم»، «کوران» و ...
  2. انجام فعالیت امدادرسانی، آواربرداری و کمک در تخلیه منازل روستای «ذرتو» و احداث چادرهای هلال احمر در موقعیت مناسب.
  3. برگزاری فعالیت های فرهنگی در مرکز شهر «فین» و در روستاهای «حسین آباد»، «مارم»، «کوران» و «تیخونی»
  • فعالیت های فرهنگی: آموزش احکام، مشاوره، بازی و سرگرمی با کودکان، برگزاری مسابقات، اهداء جوایز، ایستگاه صلواتی و ...
  1. راه اندازی ایستگاه صلواتی در مرکز اصلی شهر فین که موجب ارتباط گرفتن با اهالی روستاهای اطراف می شد.
  2. دیدار با خانواده های معظم و معزز شهدای شهرستان فین.
  3. برگزاری دعای کمیل و مراسم روضه خوانی در جوار شهدای گمنام شهرستان فین.
  4. غبار روبی مزار شهدای گمنام به همراه سپاه و مسئولان شهرستان
  5. برگزاری دعای ندبه و توزیع صبحانه در جوار شهدای گمنام شهرستان فین
  6. حضور جدی در اجرا و برگزاری نماز جمعه شهرستان فین (مسجدی که در آن نماز جمعه برگزار می شد به علت تخریب در زلزله قابل استفاده نبود) و قرائت بیانیه توسط بسیج مدرسه عالی شهید مطهری به مناسبت روز بسیج و تقدیر از بسیجیان شهرستان فین.
  7. اجرای برنامه فرهنگی و جُنگ شادی به همراه توزیع شام برای اهالی شهر فین با تعداد مخاطب 400 نفر و حضور مسئولان محلی که به گفته خود اهالی و مسئولان چنین جمعیتی برای مراسمات بی سابقه بوده است. (اکران فیلم، برگزتاری مسابقه، آتش بازی، اهداء جوایز و ...)
  8. حضور در روستای «تیخونی» و کمک در ساخت سرویس های بهداشتی و منازل مستضعفین
  • روستای تیخونی فاقد آب است وچاه آب شوری هم که در این روستا وجود داشته به علت وقوع زلزله تخریب شده است. در این روستا هیچگونه سرویس بهداشتی و حمام وجود ندارد و مردم روستا همگی کَپَر نشین هستند و کاملا بی بضاعت اند و محل سکونت افراد با حیواناتشان در یک جا است.
  1. هماهنگی و ارتباط با هلال احمر کشور جهت توزیع چادر به کسانی که چادر دریافت نکرده اند و نیاز داشتند.
  2. ارتباط و هماهنگی با سازمان اوقاف کشور جهت تعمیر و ساخت مسجد جامع شهر فین که به علت زلزله غیرقابل استفاده شده بود و مساجد روستاهای اطراف و ساخت مسجد در روستاهایی که نیاز به مسجد دارد.

کلید واژه ها: گروه جهادی مدرسه عالی شهید مطهری مدرسه عالی شهید مطهری زلزله هرمزگان امداد رسانی روستای تیخونی فعالیت فرهنگی معاونت امور طلاب اردوی جهادی بسیج مدرسه عالی شهید مطهری