رابطه ی بین ناتوانی یادگیری و مشکلات توجه از منظر روان شناسی- فاطمه رمضانی
عملکرد ضعیف کودکان دچار ناتوانی یادگیری در توجه، اعم از توجهانتخابی و توجهپایدار تقسیم شده و ظرفیت توجه را نشان میدهد؛ اگرچه کودکان خردسال پیش از دبستان که دارای ناتوانیهای یادگیری عصبروانشناختی هستند هنوز با فعالیتهای جدی یادگیری روبرو نشدهاند، اما اغلب نشانههایی از مقدمات شکست تحصیلی را از خود نشان میدهند؛ اختلال در توجه می تواند زیربنای مشکلات ادراکی و تحصیلی در کودک باشد، پردازش اطلاعات نیاز به توجه دارد، از میان محرکاتی که از محیط توسط گیرندههایحسی دریافت میشود، آنهایی کاملا پردازش میشوند که بهصورت انتخابی به آنها توجه شود؛ نقص در نگهداری توجه کودکان، فرصت پردازش، ذخیرهکردن و فراخوانی اطلاعات را از آنها میگیرد.
کلمات کلیدی : ناتوانی یادگیری، اختلال نقص توجه، بیش فعالی.