شهاب، خاطرات سردار شهید مهندس حسن آقاسی زاده شعرباف



کد کتاب : ۷
نویسنده (ها) : سیدمحمد میررفیعی
ناشر : نشر ستاره‌ها
آخرین بروزرسانی : ۰۳ مهر ۱۴۰۰
مرحله تولید : چاپ شده

در سال 1338 ه.ش در مشهد مقدس، نزدیک حرم حضرت امام رضا (ع) به دنیا آمد. او در خانواده‌ای مذهبی و عاشق به اهل بیت عصمت و طهارت پرورش یافت و از کودکی و نوجوانی اهمیت زیادی برای انجام واجبات دینی و مذهبی قائل بود. در دوران تحصیل نیز دانش آموزی کوشا و اهل مطالعه بود، و در سال 1357 موفق به اخذ دیپلم شد.

شهاب: خاطرات سردار شهید مهندس حسن آقاسی زاده شعرباف

او که دوران تحصیل را با نمرات عالی گذرانده بود، با پیشنهاد آموزش و پرورش و با کسب اجازه از نماینده امام در قم جهت ادامه تحصیل عازم کانادا شد و با رتبه ای عالی موفق به دریافت کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان و پل سازی در دانشگاه «تورنتو» گردید. آقاسی زاده در کانادا فعالیت چشمگیری در انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان داشت. در سال 1361 به ایران بازگشت و وارد نهاد مقدس سپاه شد. وی به دلیل لیاقت و ابراز شایستگی در معاونت فنی و مهندسی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران مشغول انجام وظیفه شد، پس از مدتی مأمور تأسیس قرارگاههای «صراط المستقیم و خاتم الانبیاء» گشت.

آقاسی زاده از ابتدای ورود به جبهه تا هنگام شهادت در 2400 پروژه کوچک و بزرگ از خط مقدم تا عقبه شهرها، شرکت داشت. وی در تاریخ بیست و هشتم مهرماه سال 1366 ندای حق را لبیک گفته به دیدار یزدان شتافت. مزار پاکش در صحن حرم مطهر امام رضا(ع) قرار دارد. از این شهید آقاسی سه فرزند به یادگار مانده است .

مبلغ (تنظیم نشده) ریال

ارسال با ایمیل: